MIRCEA STĂNESCU - ABSTRACT MATTERS

Septembre 17 – Decembre 5, 2015

upper floor

basement

În ultimii ani, în cele mai diferite anotimpuri şi momente ale zilei Mircea Stănescu a fotografiat New York-ul.

Fotografiile au un stil grafic curat, au normalitate, au memorie. Dar sînt revendicative. Poduri, scări, pontoane – elemente uzuale de legatură. De trecere. Asemenea oraşului revendică legatura, revendică trecerea. Sînt însoţite mereu de o explicaţie scrisă, tehnică şi poetică în acelaşi timp. New York-ul este un spaţiu inepuizabil. Mircea Stănescu foloseşte o grilă abstractă şi îl transformă în realitate personală.

Există mereu un sens al energiei şi foarte multă vulnerabilitate. În New York o necesitate intuitivă obligă imaginea să devină realitate. Mircea Stănescu îi oferă protecţie certă. “Abstractul, în realitatea la care ai acces, nu e unul care să te încurajeze, ci unul care ţi se împotriveşte instinctiv, încercînd să acopere comuniunea şi complicitatea lui cu contrastul fotografic protector.

Maleabil, alunecos şi profund duplicitar, abstractul îşi are propriile capricii imagistice, ce vîneaza griurile unul după altul, pîna la extincţie. O legatură ce nu trebuie subestimată este cea dintre abstract şi alienare, dintre atitudine şi ambiguitate, în care realitatea selectată rămîne doar un reflex condiţionat al conştiinţei duplicitare. Trecînd peste ‘psihologia descriptivă’, peste desenul îndoielii, al lipsei de încredere şi al jocului de-a ambiguitatea, călătoria către abstract ţine de plasticitatea şi dispoziţia eidetică a autorului, ce testează, încă o dată, ‘negocierea subtilă’ dintre artă, ficţiune şi realitate.

Abstractul, o noţiune cu o alotropie unică, a cărei traducere ramîne doar un deziderat”.