Cadrele estetice, conceptuale şi formale ale practicii lui Damir Očko sunt modelate în principal în jurul poziţiei centrale a unei lucrări bazate pe imagini în mișcare, explorând relaţii cinematografice complexe pentru a crea lucrări vizual şi intelectual captivante. Astfel de constelaţii sunt structurate în jurul unei lucrări video ca  punct central. Atât expoziţiile, cât şi lucrările sale au la bază corelări complexe, locuri de întâlnire ale diferitelor naraţiuni. Forme ale limbajului reprezentate prin comunicarea şi mecanismele corpului au un rol important în practica lui Damir Očko. Interesul său artistic este bazat pe explorarea potenţialului poetic şi politic, plasând corpul uman într-o imagine şi un spaţiu critic, pentru a scoate în evidenţă forme ale puterii, ale fragilităţii sau ale violenţei şi relaţiile acestuia cu mediul înconjurător – un peisaj de iarnă, un vulcan, o scenă sau întunericul abstract ca fragmente ale mediului în care trăim. Expoziţiile sale se desfăşoară de obicei ca nişte aparate prin care artistul pune sub semnul întrebării abordarea sa asupra procesului de producţie artistică și creează astfel un spaţiu subiectiv în care filmul şi poezia se întâlnesc.



2016 REPEAT AFTER ME