"O Vizualitate Prelungită Fotografic Şi Cu Un Contrast Minuţios Selectat. Această Perspectivă Face Parte Dintr-O Călătorie Necenzurată A Minţii, În Drumul Ei Către Motivaţia Abstractului, Ce Jalonează O Anumită Parte A Realului Inflamat. Controversat, Abstractul Desfide ‘Omniprezenţa Imaginilor Fotografiate’, Isteria Selfie-Urilor, A Gif-Urilor Sau A Instagramelor Sezoniere. Abstractul În Fotografie Nu Este Unul Real, Ci Este Unul Mediat, Dizolvat În Concret. Nu Este Atît De Detaşat De Obiecte, Precum Se Pretinde Şi Nici Atît De Imperceptibil Sensorial. Cu Toate Astea, Nu Ramîne Doar La Nivelul Unei Simple Speculaţii, Rătăcită Printre Inflexiunile Umbrelor, În Trecerea Lor Implacabilă Către Întuneric. Abstractul, În Realitatea La Care Ai Acces, Nu E Unul Care Să Te Încurajeze, Ci Unul Care Ţi Se Împotriveşte Instinctiv, Încercînd Să Acopere Comuniunea Şi Complicitatea Lui Cu Contrastul Fotografic Protector. Maleabil, Alunecos Şi Profund Duplicitar, Abstractul Îşi Are Propriile Capricii Imagistice, Ce Vînează Griurile Unul După Altul, Pîna La Extincţie. O Legatură Ce Nu Trebuie Subestimată Este Cea Dintre Abstract Şi Alienare, Dintre Atitudine Şi Ambiguitate, În Care Realitatea Selectată Ramîne Doar Un Reflex Condiţionat Al Conştiinţei Duplicitare. Trecînd Peste ‘Psihologia Descriptivă’, Peste Desenul Îndoielii, Al Lipsei De Încredere Şi Al Jocului De-A Ambiguitatea, Călătoria Către Abstract Ţine De Plasticitatea Şi Dispoziţia Eidetică A Autorului, Ce Testează, Înca O Dată, ‘Negocierea Subtilă’ Dintre Artă, Ficţiune Şi Realitate. Să Ramînă Arta ‘O Consecinţă A Nemulţumirii Faţă De Realitate?’ Şi Atît? Abstractul, O Noţiune Cu O Alotropie Unică, A Cărei Traducere Ramîne Doar Un Deziderat."


2015 MIRCEA STĂNESCU - ABSTRACT MATTERS